Política de privadesa i protecció de dades
De conformitat amb l'establert al Reglament General de Protecció de Dades, Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril del 2016, el Ministeri es compromet al compliment de la seva obligació de secret respecte a les dades de caràcter personal i al deure de tractar-los amb confidencialitat. A aquests efectes, adoptarà les mesures necessàries per evitar-ne l'alteració, la pèrdua, el tractament o l'accés no autoritzat.
Aquest avís legal és aplicable a les pàgines dels Portals Web i Seus Electròniques, no es garanteix en els accessos a través d'enllaços amb aquests llocs, ni als enllaços des d'això llocs amb altres webs.
Podeu adreçar-vos al Delegat de Protecció de Dades per a temes relacionats amb la protecció de dades a través de: dpd@digital.gob.es.
Política de protecció de dades
Recollida de dades personals
A fi de prestar els serveis que li corresponen, el Ministeri podrà sol·licitar a través de formularis dades personals que amb caràcter general seran tractades d'acord amb el que estableix el Reglament General de Protecció de Dades, Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 (RGPD) ia la Llei Orgànica 3/2018 de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals, aprovada el 5 de desembre de 2018 (LOPDyGDD).
El Ministeri informarà i pot recollir dades de les categories de dades personals següents:
- Dades identificatives i de contacte (incloses adreces postals i/o electròniques).
- Codis o claus d'identificació per a accés i operativa al Portal i la Seu electrònica.
- Dades transaccionals, és a dir, qualsevol operació, moviment i consulta associat a qualsevol dels serveis i procediments administratius que un usuari mantingui amb el Ministeri.
- Dades socioeconòmiques i laborals.
- Dades de representació legal.
Responsables del Tractament
Les activitats de tractament de dades personals corresponen a diferents responsables de tractament, en funció del servei prestat pel Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública. El Registre d'Activitats de Tractament (RAT), publicat i descarregable en aquest lloc, identifica els responsables de tots els tractaments registrats al Ministeri.
Finalitats de les activitats de tractament i la seva legitimació
A través dels Portals Web i Seus Electròniques, no es recullen dades personals sense la deguda legitimitat. Les dades aportades per l'interessat s'utilitzaran, amb caràcter únic i exclusiu, per als fins prevists en cada procediment o actuació.
La recollida i tractament de les dades personals té com a finalitat general la gestió, prestació i millora dels serveis i la tramitació dels procediments administratius relacionats amb el Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública així com qualsevol altre servei sol·licitat a cada moment per l'usuari i el seguiment i la resposta a les consultes plantejades per aquests.
El tractament de les dades personals recollides pel Ministeri pot tenir finalitats addicionals, totes justificades pel consentiment explícit de l'usuari o per la legitimació que al Ministeri li confereixen les lleis i disposicions normatives que regulen els serveis oferts i els procediments respectius, d'acord amb els supòsits de licitud dels tractaments previstos per l'art 6 del Reglament (RGPD).”
Les diferents finalitats i les seves legitimacions es poden consultar a l'accés a cadascun dels serveis i procediments oferts pel Ministeri; i amb caràcter general, al RAT publicat en compliment del que preveu l'art. 31.2 de la Llei Orgànica 3/2018 (LOPDyGDD).
Consentiment Explícit
Un cop informat del tipus de dades necessàries per a la prestació dels serveis i procediments administratius associats, les activitats de tractament que es realitzarà, la seva finalitat i la seva legitimació, es demanarà el consentiment exprés quan sigui necessari perquè el Ministeri acompleixi les activitats de tractament de dades personals proporcionades per l'usuari dels serveis.
Destinataris, cessió i transferència de dades
De manera general el Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública és l'únic destinatari de les dades demanades. En cap cas les dades esmentades seran objecte de tractament o de cessió a tercers, si no és amb el consentiment exprés de l'afectat, excepte autorització legal, segons els supòsits previstos per la normativa legal vigent.
Quan el servei prestat o el seu procediment associat inclogui obligacions legals derivades de la legitimació del tractament que requereixin la cessió o transferència a tercers s'han d'indicar les terceres parts destinatàries d'aquestes dades i les finalitats de les activitats de tractament.
Si escau, es demanarà el consentiment exprés de l'usuari per a aquestes cessions i transferències de dades. Es demanarà de forma separada i específica el consentiment quan la transferència de dades sigui internacional.
Període de conservació de les dades
Les dades es conservaran durant el temps imprescindible per atendre els serveis oferts pel Ministeri sobre la base de la legislació administrativa respecte a la prescripció de responsabilitats.
Exercici de drets
L'usuari podrà exercir en tot moment els drets respecte de les dades subministrades per a qualsevol dels procediments administratius i serveis. Per això podrà enviar una instància a través del següent enllaç o dirigir-se per qualsevol mitjà que deixi constància de la seva tramesa i recepció, a: Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública Poeta Joan Maragall 41 - 28020 Madrid També podeu adreçar-vos a la Agencia Española de Protección de Datos, on podeu consultar més informació sobre obligacions i drets relatius a la Protecció de Dades de Caràcter Personal.
Queixes i Reclamacions
En exercici dels seus drets, pot presentar una reclamació davant del Ministeri quan no estigui satisfet amb la resposta rebuda. Més informació a Bústia de queixes i suggeriments.
Política de Cookies
El Ministeri utilitza un servei d'analítica web que instal·la galetes temporalment amb l'única i exclusiva finalitat d'elaborar informes de caràcter estadístic. Les cookies són fitxers creats al navegador de l'usuari per registrar la seva activitat al lloc web. Una galeta no identifica una persona, sinó una combinació de computador-navegador-usuari, tenen una vigència temporal limitada i en cap cas s'utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per navegar pel portal i les seus electròniques del Ministeri no cal permetre la instal·lació d'aquestes cookies. És possible desactivar-les directament al navegador. A cada navegador l'operativa és diferent. A l'ajuda del navegador trobareu informació relacionada amb l'ús de les galetes. Podeu ampliar informació consultant en política de cookies
Registre d'activitats de tractament de dades personals